Sunday, April 24, 2011

Berjalan-jalan di sekitar Sogo / Masjid Jamek / Jalan Tar

* bongsu :sambil meneguk air mineral cap Ayam "Ice Mountain -F & N" sila pastikan minum air -Mineral water- . "so, mestikah mineral kenapa tak batu asah ka , jed ka? maksud aku kalo beli air tuh pastikan mineral water daripada drinking water " dan sila lihat LABEL air di Bahagian belakang minuman;

No. kelulusan dari Ministry Of Health Malaysia .  DAN jangan lupa juga lihat tarikh BAIK SEBELUM . . ."sila prihatin sikit ye sahabat blogger sekalian "


Dulu bongsu tidak suka minum mineral Water . even segelas air biasa atau air putih dalam sehari takkan habis punyala. "kalo dulu aku layan je air MANIS dan BERGAS tiap-tiap ari" . . . akibatnya aku minum manis-manis. banyak penyakit aku dapat.

"Kulit Kering / Selalu mengantuk -sampe sekarang ok / migrain / air kencing kotor .wek n sebagai-bagainya"

Memandangkan tiap2 bulan aku asyek pergi klinik, doktor naik  boring tengok muka masam aku, asek-asek aku jumpa DOC.

DOc Cakap "CIK SITI : AIR PENTING UNTUK BADAN. PASTIKAN MINUM AIR SEHARI 1.5 LITER . PERGI KLINIK BERATUS KALI PUN SAMA JE . TETAP SAKIT . NANTI EFFECT KEPADA BADAN. SAYANG BADAN CIK SITI YE"

Masalahnya aku dah berusaha keras, still x boleh masuk tekak aku. PAhit ja aku rasa. Macam haram rasanya seperti menelan ubat. tapi aku x bole keras kepala kan kan . apapun juga. ? AKU SAYANG BADANku SENDIRI.

x mau la ongkos tiap bulan ke klinik RM50 hengget aku bayar. so kalo 7,8,9 kali setahun pergi jumpa doc. Cuba kira berapa keuntungan doc tu dapat dan berapa banyak kerugian yang aku dapat. UBAT TU MENGANDUNGI DADAH . jangan selalu makan ubat

ce kira, ce kira  ,   sebarang kemungkinan ke klinik sebanyak 8 kali setahun x RM50 hengget = RM 400 " aku boleh shoping / makan sedap2 / menabung"

tutup cita pasal AIR AIR .kita cita lain pula

aha aha aha. ahad baru dapat rasa cuti sehari . . . Ada temujanji dengan kakak2 tunang aku nie. beshnya sudah 4 bulan x jumpa . erkk .. janji jam 10am jumpa di SOGO . tapi aku lewat "lewat sikit ja bha"

Sis Apau : punctual orangya
Sis Bob : boleh kurang hebat disiplin dengan sis Apau di atas.
Bongsu : owez Late, be Late .. c liat.

aku bukannya lewat bangun, awal ja tadi aku bangun .. bunyi alarm jam 8.30am , aku bangun ..henpon aku terima sms dari sis . " Dah bangun ? . jam 10am ya jumpa. jangan lewat"

alamakk... liat nya.. jap 5 minit ..tidurr luuu...

jam 9am , cuci pakaian ... Kalo cuci pakai mesin basuh , tekan MEDIUM =45 minit . aku jemur kain lagi 10 minit. bergerak ke tren 10 minit. tunggu tren 8 minit .. sampe bandaraya 10.13 am . . . so aku lewat berapa minit. ?? takutnya mau jumpa nie..

aku x dimarah . yea yea . . . break fast di secret recipe  " Tom Yam Kung Spicy + Mocha Espress00= syukur aku dah kenyang" . tidak cukup di secret, sambung d Food Court makan ROjak Buah dengan Kuih-muih. "GEMUKS la aku.. tak apa sekali sekala la ya .. ceh ceh ceh"

Bermula misi seterusnya, shoping baju raya . . . tak dapat dinafikan . sis -sis aku ni memang kaki shoping . . . terima kasih :)) terima kasih :)) .. dan termasuk aku sekali la. Tapi sekarang dah kurang beroperasi. maklumla mau kahwin. :(

Taraaaa... dapat 1 Kain Sari untuk raya . tidak sangka dapat kain baru . terima kasih belanja bongsu kain saree . wink wink , bersinar mata aku .. laju-laju tanganku cari warna yang sesuai untuk tahun nie. "rasanya warna apa pilihan tahun ni. OFCOZ aku nak serasi bersama Tunang aku . lalalaalala"

UNTUNG la hari ni . Dapat Kek batik + Baju T-Shirt dari Sarawak + Kain SAri + Kain Lining + belanja Beli Cereal + Susu HL = ye semua aku nak mention. itu tanda agak menunjuk ka? bukan la menunjuk . tapi bersyukur dan menghargai apa yang orang beri kepada kita. even benda tu kecik macamana pun, terima dan niat dalam ati. alhamdullilah.

Jam 2 petang, Off to Melati hantar sis Bob, then proceed to Cheras " My HOmie " . awal balek ari ni. bole la aku ssiapkan makanan KIMORA kucing noty aku tuh dan mandikan dia .. :))

waktu menaip , 4.45pm ... penat dah jemari aku tekan-tekan di keyboard laptop nie. Next, Upload gambar dan edit sikit untuk cuci mata sikit sampe bertaik mata sekilogram.



OH ya .ari ni birthday Big Boss ku. Fufu . 26th yrs Old. Love u Dear





jum Shopink baju raya . my bestie Sister "Apau"


Mahal na Mahal kita " ups . . Mahalnya tapi kami kata Harganya Berbaloi2 sebab saree memang mahal . 15 pasang baju include Kain lining . cepat jahit baju :)

Dapat Special Price punya . Sila COP muka kami ye. so leh bagi More Discount :)

Terima kasih Belanja BOngsu :) love love

pasal makanan ni memang x asing bagi bongsu. nyummyy

:) . tengkiu coz support and still keep seeing my Blog . :) 
I will increase the knowledge and learning more day by day until exhausted

okey . dah penat. bye peepz . 

No comments:

Post a Comment

ya silakan dikomen

::Qamu::Chenta::Q::Tunang::Q::FUFU::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers