Wednesday, March 30, 2011

Kahwin ? 2011 ? gulpss

Fikiran tengah kusut masai tyme ni , ala-ala misai pakcik traffic aku jumpa ketika dia berdiri tengah jalanraya sambil memberi isyarat kereta arah mana kena beri laluan . . memang tebal weyh misai aka kumis nya. atleast pak polisi tu ada hobi mencukur misainya tiap minggu. naseblah  arwah bapa aku tidak cenggitu .haips .maaf ya appy"bapakulah"  . "aku kan memang kusut dari dulu , entahlah bila tersusun rapi dan teratur aku ni?"

apa bha ni tulis entry bab kahwin-kahwin ni , grrrrr . . .

Indah didengar "MAU KAHWIN ? BESHNYA"

Senang dicakap "UNTUNGLAH KAU MAU KAHWIN, MUDA LAGIK BHA , TIDAK MENYESALKAH AWAL KAHWIN ? BUATLAH LOAN KALAU MAU KAHWIN , BERSERINYA MUKA MU , ORANG CANTEK MESTI BAKAL PUN HENSEM
                          DAN ETC"
"semua tu memang tidak betul sama sekali , apa untung owh kalau sponsor macam artis ok .hakss, muda? kita tidak boleh melawan jodoh atau takdir bukannya geteks atau tidak sabar kan ? bercinta lama-lama pun tidak besh ,  berseri kah mukaku? aku rasa muka aku ni macam jalanraya yang sudah rosak.. tu akibat terlalu dipuji. kecantikan bukan pada muka la sahabat dan tidak semestinya hero  aku tuh hensem macam jericho rosales atau leo dicaprio . hero tu hitam manis dan ada part buat aku chenta dia. cinta cinta .wah"wah wah


nanti korang rasalah macamana bebanan mau kahwin ni . . sebelum ni aku tidak fikir susah . macam kacang lah tau . sekali dah saat-saat membuat persiapan kahwin nie . oh mai go0s ! banyak sabar . . wajib .

kahwin bukan benda senang dan main-main . . otak aku tengah berfikir pasni mau buat apa? next month apa misi seterusnya . . beli apa . dan sebagainya .


NASIHAT

"kepada lelaki atau pria di luar sana jangan fikir HANTARAN PEREMPUAN minta MAHAL! , fikirlah dulu barang murah , sekarang mahal mau mampus . RM50 macam seringgit yer . 15K tu memang bajet kawin paling murah . dan pihak perempuan pun banyak keluar duit bukannya simpan duit dalam kocek buat tak tau !?"

"orang SABAH mahal kan hantarannya?orang semenanjung berkata." ,  "bongsu bilang" alalala , mau  anak dara orang tapi banyak mulut dan songeh . tidak ekhlas sungguh .

Fikir kedepan lebih penting , macamana caranya memupuk kasih sayang dan memahami orang yang akan hadir dalam hidup korang. "i try okies"

PENING

Persiapan kahwin aku tidak berjalan dengan lancar ... kena banyak survey banyak benda . . .  esok ada pameran perkahwinan 2011 di PWTC . kali ni, rasanya aku pergi . pergi ? insyallah aku pergi  . . . lagi banyak idea aku dapat kan?



JOM  PERGI! jumpa disana . . ahad ni bongsu datang sana!!

TEMA

entahlah , FAIRY TALES alalalala GARDEN "nah itu lah kunuk impian kalo aku kahwin nanti"  PUNAH , abang dan kakak aku membantah KERAS . mesti ikut adat sebab ada keturunan apa entah .. TEMA TRADISIONAL BUGIS lew jawabnya "Hampa nya" .


pakaian pengantin perempuan "bakal aku pakai"

make up . credit to sis mismah





Add caption
 
u m m i cakap ini adalah nenek moyang bongsu "aku percaya"



persembahan tarian " bongsu mau"


UNIK !


gambar masa aku jadi flower gurl . suka aku kalau jadi flower gurl nih.










tamat

bongsudelale







 











No comments:

Post a Comment

ya silakan dikomen

::Qamu::Chenta::Q::Tunang::Q::FUFU::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers