Thursday, January 26, 2012

Lucky ! Januari 2012 ...

bongsudelale

Assalamualaikum ... semua sehat ?

sudah makan ? sudah mandi ? sudah siap-siap untuk keluar jalan-jalan ? atau sedang bekerja ...

tak kesahlah buat apa-apapun ... kan ? penting apy .. Baru 2 hari yang lalu balek dari SABAH ... dapat kursus selama 4 hari sambung dengan cuti Chinese new Year ... (9 hari berada di kampung halaman : seronok)

Bila cuti dah abis ... so kena mulakan rutin harian di perantauan... kerja kerja ... lucky me ... dapat surat dari JPA, surat berkuatkuasa pada hari yang sama 25 JANUARI 2012 ... alhamdullillah ...

Bila aku on the way ke JPA di putrajaya ... Dapat je surat tu memang excited ! lepas buka surat tu lagilah teruja sampai mau melompat-lompat ... "ditempatkan di Kementerian Dalam negeri - Penapisan Filem Cawangan SABAh) ... tapi bila aku ke KEM DALAM NEGERI ... penapisan filem tu telah diisi oleh orang lain ... aku pun bingung ... so pegawai tu cakap IMIGRESEN ada kosong...


IYALAH .... JABATAN IMIGRESEN pun ok what .. yang penting dekat dengan husbey dan bersyukur .... alhamdullilah ...

Bila urusan dipermudahkan tetapi tetap ada  kesulitan yang dialami ...misalnya kena berulang alik ke tempat baru , minta penangguhan ... kena fikir barang-barang yang dah berlonggok di bilik aku .. nak angkut pakai apa ? kapal selam ? KEM aku tak beri kelulusan untuk dapat elaun pindah... walopun dah statusnya LAYAK.. "BUDJET BUDJET" JIMAT JIMAT

tapi aku kena bersabar dan kena fight juga supaya dapat uruskan hal aku dengan baik.. so timetable tu penting ... perancangan ... jangan stress sangat .. nanti migrain ... "tapi sebenarnya aku sudah merasa stress" kawal kawal ok ... aku kena kawal

mau tau cerita seminggu yang lalu ?

ketika kursus di INTAN SABAH ... ramai pegawai yang aku baru kenal ... ada yang berasal dari SARAWAK, MELAKA dan orang SABAH paling majoriti .... bila kursus di luar Kementerian sendiri.. memang banyak pembaharuan yang dapat kita lihat ... dari segi sistem atau membuat lawatan di jabatan luar ... so kursus AMALAN 5S amat bermamfaat untuk setiap organisasi mahupun di rumah sendiri ... "amat sesuai untuk orang yang tidak tahu manage diri dan tidak teratur"


Sepanjang kursus itu ada yang kita jumpa penceramah yang besh dan tidak seronok ... tapi kena fokus juga .. ilmu perlu penuh di dada "ayat poyo" hahahaaha.. alhamdullilah aku dapat apa yang aku mau ...bila disoal nanti .. aku boleh jawap... :)

20 Januari 2012 , kursus dah abis !! sedih juga kena berpisah dengan yang lain ... see u again guys :)) ...


23 Januari 2012 ... Chinese New Year . tahun ini tahun Naga. sapa tahun naga angkat tangan .. :))  ... selamat tahun Baru Cina buat sebilangan famili aku yang berkahwin dengan cina ...sis Rupiah , Bro Haikal , Dg Kyra Leong , Dg Keisha Leong , Suzzanne  :)) ..kami sekeluarga kiranya menyambut perayaan ini hanya saja-saja dan menghormati pihak keluarga ...

aktiviti sepanjang tahun baru cina tahun ni , beri angpaw , saloon, makan steamboat.. tengok wayang cina "AH BENG" .. dan pertandingan main bowling ... :)) "tapi tidak makan yang diharamkan oleh Allah" kena tahu hukum hakam juga ok ?

baiklah. kita berhenti sampai disini.. :)) selamat membaca :) xoxo korang












No comments:

Post a Comment

ya silakan dikomen

::Qamu::Chenta::Q::Tunang::Q::FUFU::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers