Saturday, October 15, 2011

Sepetang bersama tv sambil baring-baring

Salam, tiada apa-apa cerita yang menarik .. Cuma semenjak bergelar isteri dalam 42 hari "agak lebih kurang" dan keberadaan c husbey fufu pun jauh . Boring sebab x hidup bersama.. Dan sapa juga bilang keadaannya sama sebelum berkahwin?

Senang cakap tapi merasa tu yang lain.. "kosong" itu selalu aku rasa tinggal di perantauan "putrajaya" . Disini aku bekerja dan titik rezeki aku. Agak 2 bulan tinggal di area putrajaya bukan semakin memuaskan tapi agak lebih sunyi dan! Line telefon atau jalur lebar "hampeh" .. ( bayangkan anda tinggal di dalam hutan)

Cuma keadaan opis agak byk selesa.. Dan jabatan peguam negara (cafe : agak murah) sehari boleh keluarkan uang untuk makan rm5-rm8 . Jika dibandingkan di pusat bandar damansara rm10-rm15 sehari. Manakala transport pun jimat. Pas bulanam rm20 untuk 35 hari. Wow jimat jimat , murah murahhhhh

Memang perubahan hidup d putrajaya menjimatkan tapi sunyi dan entertainment kurang. Nak mall? Ada .. Sana AlAMANDA.. Hahahaha. Bukan kutuk tp itulah tempat paling laku d putrajaya. Kalo hari jumaat, nak tengok perayaan hari raya.. Sila ke alamanda..

Alhamdullilah, bila aku uruskan surat perpindahan ke sabah. Ada sorang kakak budiman , tiba-tiba mau tukar sama suka.. Saya ulang yea..

Tukar sama suka dari sandakan ke putrajaya!!!!!!

Akak tu sms, time tu aku masih blurr.. Biar betul ada orang sms nak tukar... Happy sangat2 dan cepatlah masa berlalu. Tapi bila di fikir2 .. Setiap keputusan yang dibuat ada kelebihan, kebaikan dan kekurangan serta keburukan..
Tapi hidup memang cenggitu. Ada jalan yg dipermudahkan dan x dipermudahkan.. Jangan fikir ratusan kali untuk peluang yangbaik. Grab it now!!! Insyallah dimana-manapun rezeki ada . Yakan? ;))

Kapan Balek sabah? Hoooreeeeyyyyy

Ramai tumpang gembira dan ucap kat aku, besh atau untunglah nanti dekat ngan husbey.


Selepas pindah ,
Note: Sandakan (aku) - kota kinabalu (husbey)
Perjalanan flight 45 minit
Perjalanan darat 5-6 jam

Jauh kan? Atleast xlah kami terpisah jauh antara laut china selatan.

Biarlah aku duduk sandakan nanti, atleast ada family boleh jaga aku dan aku boleh hidup bertambah tenang ... Ada kanak2 kecil, baby.. Beshnya.. Dan x sabar mau merasai opis baru ... Excited dan harap suasananya macam opis sekarang ;))

Boleh huha huha, bos agak sporting, membimbing, ;)) x lama lagi bakal meninggalka korang.. Rindu nnt ;,(

Okey lah, mau chaw dulu. Next entry, kalo rajin ... Adalah tu ;)

No comments:

Post a Comment

ya silakan dikomen

::Qamu::Chenta::Q::Tunang::Q::FUFU::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers